Tuesday 7 October 2008

ISU EKONOMI DUNIA




Mutakhir ini kita melihat keruntuhan ekonomi dan pasaran saham serta kejatuhan bank-bank "gergasi Amerika". Dengan kata mudah faham Amerika menghadapi kejatuhan ekonomi dan kewangan yang parah dan merudum.

Perlu di ingat Amerika adalah ibu segala syaitan dan iblis di dunia. Walaupun Amerika negara polis dunia dan kayaraya serta penentu saham dunia yang dimonopoli oleh bangsa yahudi dengan sistem ekonomi kapitalis.

Sebuah bank dan klomograt perbankan di United Emired Arab (UEA) yang berpengkalan di Abu Dhabi menyelamatkan sebuah bank di Amerika dan puluhan cawangan di dunia "City Bank". Puluhan juta Amerika Ringgit telah dimasukkan kedalam bank tersebut". Puluhan "trillion" ringgit Malaysia digunakan untuk menyelamat syarikat besar yang berada di Amerika sekarang.
Selepas "11 September" Amerika yang zalim dan jahat menuduh puak fundimental Islam yang terlibat dalam aksi tersebut. Namun hanya propanganda sahaja. Yang sah terlibat dalam kes "11 September" ialah kerajaan Amerika dan zionis sendiri. Bermula dari situlah Amerika dan sekutunya menindas dan menyerang negara Islam atas dasar memburu penganas. Kerajaan Malaysia tidak terkecuali merestuinya.
Kejatuhan ekonomi dan sistem kewangan Amerika terbukti kegagalan sistem kapitalis ekonomi yang direka oleh manusia. Ekonomi Amerika semakin parah dan merudum atas kegagalan sistem yang direka untuk kepentingan individu.
Dunia ekonomi dan kewangan hari ini akan merudum malah dunia akan merasai satu kemelesetan ekonomi yang paling parah dalam dunia modern. Malaysia tidak terkecuali dan semua negara Islam dan dunia amnya akan kecundang sama dalam sistem ekonomi kapitalis.

Salah satu faktor kejatuhan sistem kewangan dan ekonomi Amerika sekarang berpunca penarikan saham dan penyimpan atau pendiposit dalam bank Amerika adalah penduduk negara timur tengah yang majoritinya Islam. Tamparan hebat kepada penduduk Amerika.

Semua sistem kewangan yang bersifat kapitalis adalah penipu dan di tentang oleh Islam. Hanya sistem Islam sahaja menyelamat umat dunia. Walaupun sehebat dan segagah dan secangih mana pun satu hari Islam akan menawan dunia dan alam semesta.

No comments:

Halaman Rujukan Semasa